Istnieją dwie pobudki, które skłaniają nas do założenia sklepu internetowego: wpadamy na genialny pomysł i wiemy, że jedynym optymalnym rozwiązaniem będzie posiadanie własnego biznesu w sieci, albo po prostu mamy dobrze prosperującą firmę stacjonarną i najwyższa pora zrobić kolejny krok. Na szczęście w obydwu przypadkach schemat działania jest taki sam. Zapraszamy do przeczytania naszych spostrzeżeń na temat e-sklepów.

Okiem klienta

Tworzymy sklepy internetowe od 10 lat i w ciągu tego czasu zdążyliśmy się zorientować, co potencjalnego klienta najbardziej przyciąga. Jedno jest pewne: strona musi być świeża, mieć atrakcyjny layout, a Ty nie powinieneś kliknąć więcej niż 5 razy, aby zamówić wymarzony produkt. Intuicyjna obsługa! Oto hasło klucz. Dokładnie tą samą zasadą kierujemy się, gdy projektujemy aplikacje e-commerce. Klient musi od razu wyczuć, że w Twoim sklepie nie ma nic prostszego niż wyszukać towar, wrzucić go do koszyka, wpisać dane, zaznaczyć formę dostarczenia przesyłki i zapłacić za usługę!

Korzyści

Człowiek handlował na dużo wcześniej, zanim wymyślił pieniądze, a idąc za tą logiką, będzie handlował, nawet gdy pieniądz straci swoją wartość. Jaki z tego wniosek? Niezależnie od waluty sprzedaż przedmiotów kwitnie i będzie trwała, przynosząc korzyści. Dostęp do internetu ma dzisiaj każdy, a umiejętność poruszania się po wirtualnym świecie kusi:

  • nie trzeba wychodzić z domu i stać w kolejkach, a ceny są często dużo niższe,
  • istnieje możliwość zakupu kilkunastu produktów bez noszenia ciężarów przez całe miasto,
  • dostawa pod same drzwi (co milsi nawet przez próg przeniosą),
  • dostęp do towarów z każdej części świata,
  • pomocna opinia internautów na forach.

Jeżeli takie korzyści przysługują konsumentom, to jakie dobrodziejstwa czekają na tych, którzy prowadzą sklepy internetowe? Czysty zysk! Nie ma bardziej wymiernego profitu. Wystarczy, że zapewnisz swoim klientom spełnienie powyższych podpunktów i sukces masz w kieszeni (a raczej w koszyku!).

Twój cel

Otaczają nas ludzie zapracowani, którzy w drodze z pracy chwytają mleko, przechodząc przez galerię, a biegnąc odebrać dziecko ze szkoły, załatwiają sprawy rachunkowe. Są też tacy, którzy nie mogą przeżyć w ciągu dnia bez nowego lakieru do paznokci, ciężko znoszą brak kolejnej bluzy, a miesiąc bez następnego modelu butów powoduje poważną chorobę. Chodzi o kolekcjonerów drobiazgów lub koneserów drogich towarów. W końcu wychodzi na to, że czasem  po prostu lepiej zrobić zakupy w sieci, ponieważ sklepy internetowe to przede wszystkim ogromne możliwości wyboru- klient może spokojnie zastanowić się, czego potrzebuje i porównać kilka produktów, zapoznać się z ich opisem,  a nawet obejrzeć filmiki, które je prezentują!

Siły na zamiary

Trzeba pamiętać o tym, że sklep internetowy, to świetny biznes i realne przychody, jednak nie poprowadzi się sam ani tym bardziej nie przyniesie od razu zysków w pięknej, pękatej kopercie. Formalności nie są problemem, zresztą, jeżeli nie czujesz się pewnie w temacie e-commerce- zleć postawienie sklepu profesjonalistom. Chodzi o przygotowanie mentalne. Warto prześledzić przykładowe realizacje, aby ustalić profil swojego sklepu. Dobrze też pamiętać o tym, że każdy sklep musi być integralnie połączony z płatnościami on-line i najlepiej, gdy ma  „wielkie wejście”, czyli solidną reklamę w Social Mediach. Musisz wiedzieć, jakie narzędzia i czyja pomoc będzie Ci niezbędna przy poprowadzeniu nowego biznesu. Szkoda, żeby Twój pomysł się zmarnował!

Świetnie, ale...co ja będę sprzedawał?

To wskazówka dla wszystkich, którzy nie mają stacjonarnego sklepu i zaczynają od podstaw. Usiądź wygodnie przed komputerem i:

  • zrób research branż, postaraj się znaleźć niezagospodarowany obszar, tzw. błękitny ocean, na który jeszcze nikt nie wpłynął,
  • jeśli znajdziesz wypełnioną niszę, zbadaj dobrze target i spróbuj dotrzeć do grupy, do której być może nikt wcześniej nie starał się trafić- działanie na opak może okazać się w tym przypadku strzałem w dziesiątkę!
  • sporządź podstawowy biznesplan (przekalkuluj koszta, zastanów się, czego potrzebujesz i rozplanuj pierwsze działania).

Nie taka biurokracja straszna

„NIP, REGON, ZUS...czego oni jeszcze ode mnie chcą?”. Spokojnie, to już ostatnie kroki, po których możesz cieszyć się posiadaniem własnej firmy. Po zarejestrowaniu działalności w Urzędzie Skarbowym tworzysz firmowe konto bankowe i...Voilà! To wszystko. Teraz tylko wystarczy zadbać o to, aby nowo utworzone konto zostało zapełnione realnymi zyskami! Prowadzenie sklepu internetowego wcale nie wiąże się z wielkimi kosztami, na początek, aby wystartować, potrzebujesz tylko komputera- w ten sposób biuro będziesz miał w każdym miejscu.

Podane na tacy

Bazując na wygenerowanej przez brak czasu potrzebie zdalnego kupowania i na wszechobecnym konsumpcjonizmie aż grzech nie skorzystać z rozwiązania, które samo się nasuwa! Sklep internetowy to świetna opcja posiadania czegoś, co przy rzetelnej pracy wygeneruje wymierny przychód! Wszystkich, którym po głowie chodzi założenie e-sklepu, zapraszamy do przejrzenia naszych realizacji. Służymy pomocą!



Skontaktuj się z nami!

Masz pytania? Zadzwoń do nas lub wyślij pytanie ofertyowe na adres e-mail,
jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku 8.00-17.00