Portal społecznościowy G+ został stworzony i uruchomiony w czerwcu 2011 roku przez firmę Google Inc. Jak każdy dobry portal społecznościowy daje on takie możliwości jak między innymi tworzenie profilu użytkownika, publikowanie informacji oraz zdjęć itp. Google bez przerwy udoskonala portal upubliczniając jego nowe usługi i funkcje.

Jedną z najnowszych "wtyczek" G+ jest Google Local - usługa zintegrowana z Google Maps. Jej działanie polega na tym, że każda firma, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google Maps, automatycznie posiada również profil w Google Local. Od teraz każda agencja reklamowa, oraz inne przedsiębiorstwa mogą mieć swój profil firmowy. Jest on tworzony "z automatu" i nawet firmy, które nie posiadają swojego profilu na portlu Google + a pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google Maps - mają swój wpis w Google Local. Mając firmę, warto jednak być posiadaczem profilu na G+, ponieważ ma on wpływ na pozycjonowanie wyników w Google Maps. Jedno yptanie jest jednak wciąż bez odpowiedzi: Jaki faktyczny wpływ na pozycję w Mapach ma G+? Zdania specjalistów od pozycjonowania są podzielone, można natomiast przypuszczać, że skoro serwis jest własnością Google Inc. to działalność na nim może mieć znaczący wpływ na pozycję w wyszukiwarce.

Na Google Maps umieszczany jest odnośnik do strony internetowej, a mapy coraz częściej pojawiająsię w wynikach organicznych, w przypadku wpisania tzw. "frazy lokalnej", czyli słowa kluczowego oraz nazwy miejscowości. Przykładowo, po wpisaniu "Fryzjer Wrocław" - pierwszymi wynikami sa własnie Mapy Google, zawierające także link do strony internetowej. Te wyniki sa bardziej widoczne od pozostałych pozycji wyszukiwań. Reasumując, po ostatnich zmienach algorytmów wyszukiwarki Google zalecane jest być posiadaczem konta na portalu spolecznościowym Google+.

Skontaktuj się z nami!

Masz pytania? Zadzwoń do nas lub wyślij pytanie ofertyowe na adres e-mail,
jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku 8.00-17.00