Wiele osób powoli wgłębiających się w tajniki pozycjonowania zapewne zastanawia się, co zrobić, by strona internetowa była przejrzysta i czytelna. Istnieje bowiem kilka "niepisanych" zasad, które sprawiają, że przeglądanie strony strony internetowej przez potencjalnego użytkownika, jest dla niegociekawe i przyjemne. Warto więc wiedzieć o tym, że na stronie internetowej powinny znaeźć się maksymalnie trzy rodzaje czcionki (najlepszy efekt ponoć dają dwie czcionki).

Czcionki powinny być w maksymalnie trzech rozmiarach. Stylistyka czcionek powinna być "bezszeryfowa" - co zdecydowanie ułatwia czytanie. W tekstach zawartych na stronie internetowej można stosować wyróżnienia typu pogrubienie, kursywa oraz podkreślenie, to ostatnie jednak ludzie często traktują jako link reklamowy, co zazwyczaj bardziej odstrasza niż przyciąga uwagę. Kolejną z "niepisanych" zasad jest wyrównanie do lewej - przyjmuje się, że tekst powinien być wyrównany do lewej strony. Jedynie w drodze wyjątku, można użyt wyśrodkowania lub wyrównania do prawej strony - powinno to jednak tyczyć się krótkich informacji, ponieważ te metody zdecydowanie spowalniają czytanie. Kolor tekstu domyślnie powinien być ciemnoszary - najmniej męczy oczy, ułatwia czytanie. Ważne jest też używanie akapitów, oraz rozsądne i widoczne oddzielanie nagłówków od treści. Agencja reklamowa, która zajmuje się profesjonalnie tworzeniem stron internetowych, z pewnością zna wszystkie te zasady, dla przysłowiowego "laika" mogą być one przydatną nowością, więc warto się z nimi zapoznać.

Skontaktuj się z nami!

Masz pytania? Zadzwoń do nas lub wyślij pytanie ofertyowe na adres e-mail,
jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku 8.00-17.00