Unikalność treści na stronach internetowych to w ostatnim czasie temat dość często poruszany przez pozycjonerów i programistów. W szczegolności po ostatnich zmianach algorytmu wyszukiwarki Google (Panda) z większym naciskiem na treść jest o tym głośno. Dlaczego?

Wiele osób bowiem zauważyło, że ich strona zniknęła z wyników wyszukiwania. Czy teksty zawarte na ich stonach internetowych były zbyt mało oryginalne i Google przez to nałożyło na nich "karę"? Odpowiedź jest prosta. Google nie stosuje kar za duplikowanie treści. Skąd więc tak radykalna zmiana i brak adresu w wynikach wyszukiwania? By poznać odpowiedź, trzeba zagłębić się w metodę filtrowania algorytmu Google. Nie trudno zauważyć, że w wynikach wyszukiwania na pierwszej i drugiej stronie Google pojawiają się strony dotyczące tych samych słów kluczowych, lecz każda z nich ma zupełnie inaczej zbudowaną treść.

Google bowiem kładąc szczególny nacisk na użyteczność nie chce pokazywać w wynikach wyszukiwania rezultatów, posiadających takie same, lub bardzo zblizone treści. To proste i logiczne. Wybiera on zatem jeden wynik najbardziej "trafiający" swoim contentem w słowa kluczowe i własnie jego wyświeta w wynikach wyszukiwania (tzw. filtr). Tworząc więc oferty i inne treści na swojej stornie warto zadbać o to, by unikać powtórzeń, lub jakichkolwiek czynników,które mogłyby być przesłanką dla Google, że jesteśmy nieoryginalni. Unikniemy wówczas tzw. filtra, zyskując silną pozycję.

Skontaktuj się z nami!

Masz pytania? Zadzwoń do nas lub wyślij pytanie ofertyowe na adres e-mail,
jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku 8.00-17.00