Portal społecznościowy G+ został stworzony i uruchomiony w czerwcu 2011 roku przez firmę Google Inc. Jak każdy dobry portal społecznościowy daje on takie możliwości jak między innymi tworzenie profilu użytkownika, publikowanie informacji oraz zdjęć itp. Google bez przerwy udoskonala portal upubliczniając jego nowe usługi i funkcje.

Jedną z najnowszych “wtyczek” G+ jest Google Local – usługa zintegrowana z Google Maps. Jej działanie polega na tym, że każda firma, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google Maps, automatycznie posiada również profil w Google Local. Od teraz każda agencja reklamowa, oraz inne przedsiębiorstwa mogą mieć swój profil firmowy. Jest on tworzony “z automatu” i nawet firmy, które nie posiadają swojego profilu na portlu Google + a pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google Maps – mają swój wpis w Google Local. Mając firmę, warto jednak być posiadaczem profilu na G+, ponieważ ma on wpływ na pozycjonowanie wyników w Google Maps. Jedno yptanie jest jednak wciąż bez odpowiedzi: Jaki faktyczny wpływ na pozycję w Mapach ma G+? Zdania specjalistów od pozycjonowania są podzielone, można natomiast przypuszczać, że skoro serwis jest własnością Google Inc. to działalność na nim może mieć znaczący wpływ na pozycję w wyszukiwarce.

Na Google Maps umieszczany jest odnośnik do strony internetowej, a mapy coraz częściej pojawiają się w wynikach organicznych, w przypadku wpisania tzw. “frazy lokalnej”, czyli słowa kluczowego oraz nazwy miejscowości. Przykładowo, po wpisaniu “Fryzjer Wrocław” – pierwszymi wynikami są własnie Mapy Google, zawierające także link do strony internetowej. Te wyniki sa bardziej widoczne od pozostałych pozycji wyszukiwań. Reasumując, po ostatnich zmianach algorytmów wyszukiwarki Google zalecane jest być posiadaczem konta na portalu społecznościowym Google+.

To tylko wybrane realizacje.

Nieustannie pracujemy nad kolejnymi projektami. Możesz zapoznać się z naszym portfolio prac graficznych, zbudowanych stron www i aplikacji mobilnych lub rzucić okiem na case studies z kampanii i wydarzeń.

  • 3motion przygotowali dla nas system identyfikacji wizualnej pozostawiając konkurencję bezsprzecznie w tyle. Efekty przerosły nasze oczekiwania, współpraca była przyjemna, profesjonalna a materiały otrzymaliśmy dokładnie na czas.

    Tomasz Greszczak
    Moyo Mobile
  • Zespół agencji 3motion zbudował strategię komunikacji naszej marki, wykreował ją graficznie i wyposażył kompleksowo w narzędzia informacyjne i marketingowe. Najważniejsze jest dla nas to, że działania były terminowe, profesjonalne i uwzględniające specyfikę naszej branży.

    Kamil Miernik
    Zawada Miernik Rudkiewicz Kancelaria Radców Prawnych