Wiele osób powoli wgłębiających się w tajniki pozycjonowania zapewne zastanawia się, co zrobić, by strona internetowa była przejrzysta i czytelna. Istnieje bowiem kilka “niepisanych” zasad, które sprawiają, że przeglądanie strony strony internetowej przez potencjalnego użytkownika, jest dla niego ciekawe i przyjemne. Warto więc wiedzieć o tym, że na stronie internetowej powinny znaleźć się maksymalnie trzy rodzaje czcionki (najlepszy efekt ponoć dają dwie czcionki).

Czcionki powinny być w maksymalnie trzech rozmiarach. Stylistyka czcionek powinna być “bezszeryfowa” – co zdecydowanie ułatwia czytanie. W tekstach zawartych na stronie internetowej można stosować wyróżnienia typu pogrubieniekursywa oraz podkreślenie, to ostatnie jednak ludzie często traktują jako link reklamowy, co zazwyczaj bardziej odstrasza niż przyciąga uwagę. Kolejną z “niepisanych” zasad jest wyrównanie do lewej – przyjmuje się, że tekst powinien być wyrównany do lewej strony. Jedynie w drodze wyjątku, można użyć wyśrodkowania lub wyrównania do prawej strony – powinno to jednak tyczyć się krótkich informacji, ponieważ te metody zdecydowanie spowalniają czytanie. Kolor tekstu domyślnie powinien być ciemnoszary – najmniej męczy oczy, ułatwia czytanie. Ważne jest też używanie akapitów, oraz rozsądne i widoczne oddzielanie nagłówków od treści. Agencja reklamowa, która zajmuje się profesjonalnie tworzeniem stron internetowych, z pewnością zna wszystkie te zasady, dla przysłowiowego “laika” mogą być one przydatną nowością, więc warto się z nimi zapoznać.

To tylko wybrane realizacje.

Nieustannie pracujemy nad kolejnymi projektami. Możesz zapoznać się z naszym portfolio prac graficznych, zbudowanych stron www i aplikacji mobilnych lub rzucić okiem na case studies z kampanii i wydarzeń.

  • 3motion przygotowali dla nas system identyfikacji wizualnej pozostawiając konkurencję bezsprzecznie w tyle. Efekty przerosły nasze oczekiwania, współpraca była przyjemna, profesjonalna a materiały otrzymaliśmy dokładnie na czas.

    Tomasz Greszczak
    Moyo Mobile
  • Zespół agencji 3motion zbudował strategię komunikacji naszej marki, wykreował ją graficznie i wyposażył kompleksowo w narzędzia informacyjne i marketingowe. Najważniejsze jest dla nas to, że działania były terminowe, profesjonalne i uwzględniające specyfikę naszej branży.

    Kamil Miernik
    Zawada Miernik Rudkiewicz Kancelaria Radców Prawnych